در این مطلب در نظر داریم تا طرز تهیه فوری همبرگر مک دونالد خانگی رو آموزش بدیم. همبرگر مک دونالد محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین غذا در میان مردم جهان به خصوص بین مردم آمریکا  است که سالانه در امریکا بیش از ۴۰ میلیارد همبرگر مصرف می شود . برای اینکه این فست‌فود گرد، چرب و خوشمزه طعمی خاطره انگیز برای ما به همراه داشته باشه باید به شکل زیر اون رو درست کنیم.

مواد لازم برای تهیه  همبرگر مک دونالد خانگی برای ۶ نفر :

گوشت چرخ‌کرده گوساله با ۷% چربی: ۶۰۰ گرم

تخم‌مرغ: ۱عدد

پیاز ریز خرد شده: ½ لیوان

پودر نان خشک: ¼ لیوان (یا از پودر سوخاری استفاده کنید)

سیر: ۱ یا دو حبه رنده شده

نمک: ½ قاشق چایخوری

فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری

نان باگت گرد: ۴ عدد

گوجه فرنگی اسلایس شده: به مقدار دلخواه

برگ کاهو: به مقدار دلخواه

سس مایونز: ¼ لیوان

سس کچاپ: ¼ لیوان

پیاز قرمز حلقه شده: ۴ برش نازک

طرز تهیه فوری همبرگر مک دونالد خانگی

طرز تهیه فوری همبرگر خانکی به سبک مک دونالد :

مرحله اول

در واقع طرز تهیه همبرگری که برای ساندویچ‌های مک دونالد استفاده می‌شود همان طرز تهیه همبرگز معمولی است. برای درست کردن همبرگر مک دونالد اصل ابتدا گوشت چرخ کرده را خوب ورز دهید.

مرحله دوم

حالا در یک کاسه بزرگ گوشت چرخ‌کرده، تخم‌مرغ، پیاز رنده شده و آب گرفته شده یا خیلی ریز خرد شده، ادویه مخصوص همبرگر شامل پودر نان خشک ( پودر سوخاری ) ، سیر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و حسابی با هم ورز دهید تا تمام مواد با هم یکی شوند و یک مایه یکدست و هموار به دست بیاید. اجازه دهید مایه گوشت چند دقیقه استراحت کند.

مرحله سوم

مایه همبرگر را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را به صورت گرد پهن کنید. پهنای هر عدد همبرگر باید حدود ۱۲ سانتی‌متر و ضخامت آن یک تا ۱ و نیم سانتی‌متر باشد یا می توانید از دستگاه های همبرگر زن ایدیش کمک بگیرید تا تمامی همبرگر های شما یکدست و یک اندازه باشه.

مرحله چهارم

یک تابه گریل یا دستگاه گریل را گرم کنید و همبرگرها را روی شعله خیلی ملایم گریل کنید. برای گریل شدن هر دو طرف گوشت در مجموع ۷ تا هشت دقیقه زمان کافی است.

اگر می‌خواهید در خانه ساندویچ همبرگرتان را مثل طرز تهیه همبرگر رستورانی آماده کنید هر عدد نان را با دقت از وسط برش بزنید. روی یک برش نان سس کچاپ و سس مایونز بمالید و سپس برای هر ساندویچ، ابتدا برگ کاهو، برش‌های گوجه‌فرنگی، همبرگر و حلقه پیاز را بگذارید  و در صورت تمایل کمی فلفل و نمک بپاشید.

 

اگر می خواهید همبرگر قارچ یا ماشروم برگر  داشته باشید کافیه تا  کمی قارچ با کره و فلفل سیاه تفت بدهید و به مخلفات ساندویچ اضافه کنید.

ماشروم برگر

اگر میخواهید چیز برگر داشته باشید کافیه تا یک ورقه پنیر گودا را در یک دقیقه پایانی گریل شدن گوشت روی آن بگذارید تا کمی آب شود .

اگر میخواهید چیز برگر داشته باشید کافیه تا یک ورقه پنیر گودا را در یک دقیقه پایانی گریل شدن گوشت روی آن بگذارید تا کمی آب شود .

دبل برگر مک دونالد

طرز تهیه همبرگر خانگی به سبک مک دونالد به همین راحتی است و همانطور که دیدید رمز و راز پیچیده‌ای ندارد.

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع : مجله اشپزی آیدیش

امتیاز ما
لطفا به این پست امتیاز بدید
[کل: ۱ میانگین: ۵]