کباب کوبیده  یکی از انواع کباب و از خوراک‌های بسیار لذیذ ما ایرانی ها است. برخلاف نظر برخی ها که می گویند درست کردن این کباب بسیار دشوار است و کباب ما مثل کباب های بیرون نمیشه به همین خاطر امروز طرز تهیه کباب کوبیده خانگی رو که بسیار ساده و آسان تهیه می شود رو آموزش میدیم.

مواد اولیه مورد نیاز ما برای درست کردن این غذای لذیذ شامل موارد زیر می شود :

گوشت چرخ کرده ( یک کیلوگرم )

پیاز ( ۲۵۰ گرم )

فلفل ( به مقدار لازم )

نمک ( به مقدار لازم )

پودر پابریکا ( به مقدار لازم )

کباب خانگی

برای درست کردن کباب کوبیده ( به خصوص اگر می خواید مثل غذاهای رستورانی بشه ) باید به یک سری از نکات  ساده توجه کنید.

برای تهیه کباب کوبیده باید از گوشت چرخ کرده گوسفندی یا مخلوط گوساله استفاده کنید و برای اینکه کباب کوبیده ترد و خوشمزه شود باید از گوشت چربی دار استفاده کنید .گوشتی که چربی اش کم باشد هنگام ماساژ دادن خودش را ول میکند.

طرز تهیه کباب کوبیده برای چهار نفر

ابتدا پیازها را پوست می کنیم و با گوشت کوب  ( برای گرفتن نتیجه بهتر با گوشت کوب برقی و از رنده کردن اون خودداری کنید ) له میکنیم و به صورت پوره در می آوریم.

در این دستور نسبت پیاز به گوشت ۱ به ۴ است یعنی اگر یک کیلو گوشت داریم باید ۲۵۰ گرم پیاز استفاده کنیم . پیازهای له شده را به همراه گوشت کاملا ورز میدهیم ( برای ۵ دقیقه و برای اینکه گوشت به دستتان نچسبه , دستتون رو با آب خیس کنید ) و در حین ورز دادن پودر پاپریکا , نمک و فلفل سیاه را اضافه میکنیم تا کاملا مخلوط شوند و گوشت حالت چسبندگی پیدا کند.

بعد از اینکه گوشت حسابی ماساژ داده شد و به چسبندگی دلخواه رسید در ظرفی سرپوشیده آن را به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری می کنیم . سپس از یخچال خارجش می کنیم و  به مدت یک دقیقه دوباره گوشت را ورز می دهیم.

روش سیخ زدن کباب کوبیده و جلوگیری از ریختن مواد کباب کوبیده روی منقل

حالا با استفاده از دستگاه کباب زن ایدیش شروع به سیخ زدن کباب ها میکنیم.

برای این کار ابتدا سیخ رو درون دستگاه قرار میدهیم سپس گوشت ورز داده شده رو از از طریق مخزن بالای دستگاه درون دستگاه میریزیم و به وسیله اهرم روی دستگاه گوشت رو پخش میکنیم.

سیخ ها رو بر روی آتش قرار داده و بعد از آماده شدن از خوردن آن لذت ببرید.

 اگر  آتش شما توسط ذغال و هیزم بود باید صبر کنید تا شعله آن فروکش کرده و تنها ذغال گداخته در منقل شما وجود داشته باشد.به خاطر اینکه غذای شما بوی مواد اشتعال زایی مثل نفت و …  را نگیرد یا اینکه دوده هیزم و یا ذغال شما به طور کامل سوخته باشد و بر روی غذای شما ننشیند.

 در ابتدا باید سیخ ها را مرتب و با دقت به دفعات بچرخانید و باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد و کباب از سیخ جدا نشود و وقتی گوشت کمی برشته شد، دیگر باد زدن لازم نیست و اجازه دهید به آرامی کباب بپزد.

دستگاه کباب زن مخزن دار ابی ایدیش

جهت سفارش دستگاه بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ارسال دستگاه به سر تا سر کشور رایگان است .

امتیاز ما
لطفا به این پست امتیاز بدید
[کل: ۳ میانگین: ۵]